Rozhovory
3. ledna 2010, 03.10 Za chyby se platí a to doslova, říká Roman Krejčí
V pozdních nočních hodinách jsme měli možnost hovořit s Romanem Krejčím. Překvapil však zprávou o jeho umístění po první etapě, neboť jeho 52. místo bylo přenecháno jinému závodníkovi a Roman se nedobrovolně musel přesunout až na 138. pozici.
WM: "Co se stalo, Romane, byl jsi všude uveden na 52. místě a najednou zítra budeš v 2. etapě startovat až ze 138. pozice?
RK: "Jsem jako závodník na Dakaru nováčkem a teorie není můj nejlepší kamarád. I když jsem se snažil ve všech těch pokynech, které jsme dostali měsíce před závodem dobře zorientovat, tak ve chvíli, kdy jedeš svůj první Dakar a v něm ještě první etapu ve shruba stočtyřicetikilometrové rychlosti, ti zkrátka můžou uniknout některé pokyny. Mi unikl ten o nejvyšší povolené rychlosti."
WM: "Nejvyšší povolená rychlost v rallye?"
RK: "Může to znít legračně, ale i když se jedná o závod, tak musíš na určtých místech zpomalit. Tyto měřené úseky, kterých bylo v první etapě cca šest, jsou označeny i v roadbucích (road book je soupis pokynů k jízdě, tkerý se koordinuje s měřičem kilometrů). Jenže toho jsem si patřičně dobře něvšiml a byl jsem změřen.
Po závodu za mnou přišel jeden z komisařů a oznámil mi, že mi musí bohužel přičíst 39 trestných minut za překročenou rychlost."
WM: "To znamenalo posun z 52. místa dále, je to tak?"
RK: "Ano, bohužel budu zítra startovat až ze 138. pozice, což už mám ale odzkoušeno, protože jsem startoval z pozice dle mého čísla v první etapě, takže ten první den musím hodit za hlavu a zítra se pokusit opět posunout kupředu. A ještě "
WM: "A nebude se problém s překročením rychlosti opakovat :-)?"
RK: "Věřím, že už ne. Měřených úseků bylo několik a já se dopustil této nováčkovské chyby pouze na jednom. V měřeném úseků je několik bodů a za každý projetý vyšší rychlostí je trestný bod. Jelikož jsem prosvištěl na plno celý úsek, tak jsem bodů nasbíral maximální počet. Abych minimalizoval přehlédnutí měřených úseků i v dalších etapách zakoupil jsem si přístroj, který by tyto úseky měl hlásit."
WM: "Jak jsi spokojen s motorkou?"
RK: "Musím zaklepat, ale motorka jede perfektně. Před chvílí jsem jen musel trošku změnit nastavení pérování, aby bylo tvrdší".
WM: Zítra je speciálka 294 km, navíc se střídajícím se povrchem a ve vyšší nadmořské výšce.
RK: Ano, i v roadbooku je mnoho vykřičníků, takže budu muset dávat pozor, abych někde nehavaroval. Bude to náročné na postřeh, oči a vůbec to celkově bude určitě těžší než dnes.
WM: Nezbývá než držet pěsti, dávej pozor a budu se těšit na další komentáře.
RK: "Díky moc, jdu na chvíli spát a zítra znova."
Tématické zařazení:
» Informace » Rallye Dakar » Rozhovory